02 juni 2010

Kort och gott!

I dag var vi på en impulsiv husvisning ute i Lövstalöt. Huset var från 1909 och besatt mycken charm och var välunderhållet, även om det behövdes uppdateringar bland annat i köket. Tyvärr var nog både huset och tomten lite för små för oss, vi vill ha lite mer utrymme...

I övrigt har här inte hänt mycket. Barnen hade löptävling i skolan i dag och det innebar att jag var tvungen att hämta Maximilian ännu tidigare än vanligt, och medan han höll mormor och morfar sällskap hämtade jag tjejerna. Det hade gått bra för alla tre barnen och de var på gott humör av att ha varit ute större delen av dagen.

Väl hemma hade barnen picknick på balkongen. De fikade och spelade spel och hade allmänt roligt! Jag passade på att läsa lite på eftermiddagen, vilket jag aldrig brukar göra när barnen är hemma/vakna! Det märks att de blir äldre och mer självständiga, även om det gnabbas en hel del...

I morgon bitti reser Mats till Hasseludden för två dagars kick-off i den nya organisationen. Jag och barnen får hålla ställningarna och ska i morgon gratta farfar Janne som fyller år. Vi är bjudna på födelsedagsmiddag och numera kan vi ju promenera över!

På fredag reser Megan och jag med hennes klass till Stockholm och Cosmonova; det ska bli jättekul. Vi tar tåget och tunnelbanan och jag tror att barnen kommer tycka att bara det är spännande. Jag har en liten grupp om tre elever jag ska hålla reda på, det ska nog inte vara några större problem! Återkommer med en rapport från den skolutflykten!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul