13 mars 2011

Internet i garderoben...

Sedan i tisdags är vi delvis utan telefon och internetuppkoppling. I går fick vi dock tillbaka den fasta uppkopplingen och jag står numera i tjejernas garderob (!) och bloggar och gör mina andra data-relaterade saker... Comhem ska skicka oss ett nytt modem och det är tydligen gjort med snigelpost eftersom det tar för alllllllllltiiiiiiiid för det att nå oss! Nåväl, jag får väl hålla mig till garderoben så länge och hoppas att det inte kopplar ner igen, för 3 dagar helt utan både telefon och internet var inte kul...

I lördags hade Michaela äntligen sitt barnkalas och det var lyckat enligt födelsedagsbarnet själv. Hon bjöd på marängsviss och vi både pysslade, spelade spel och tittade på pappa Mats när han experimenterade och de fick gissa vad som skulle hända! Trots att det bara var 5 små tjejer här gick det ganska högljutt till, men tjejer har ju en viss ljudnivå...

Idag har vi bokat en del av vår resa till Yellowstone och Arches Nationalparker. Vi försöker hitta bra priser på hotell och flyg, samtidigt som våra dagsresor inte ska bli alltför långa. Än så länge ser det bra ut!

Annars har dagen inneburit handboll för tjejerna, bio för mig och Maximilian. Vi var och tittade på Gullivers resor (Gulliver's Travels) i 3D och på engelska, men jag var inte imponerad! Tyckte den var ganska seg trots att den var under 1½ timme lång... Milan var lite snällare och sa att den var "hilarious", typ dråplig, men de bitarna var alldeles för få!

Nu ska jag gå och titta på nya avsnitt av "Brothers and Sisters".

Later, Mariette

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag sa ju det,det är bra med mobil.Ja garderoben går också bra!

Mariette och Mats Wendel sa...

Nu har jag flyttat ut ur garderoben! Nya modemet har kommit!!

Anonym sa...

Ok,vad bra hoppas att det funkar.Kram /mor

Conny sa...

Bara att tjoa till, har några "COMHEM" modem i garderoben i reserv.

Mariette och Mats Wendel sa...

Tack Conny, men nu har vi fått ett nytt och vi är uppkopplade igen!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul