30 mars 2009

Redo för våren!

Nu är helgen snart över, men i veckan som kommer är det som sagt lov för barnen. Tyvärr ska det bli sämre väder, varning för snö och dåligt väglag... Inte roligt! Vi som nu är redo för våren, vi har t.o.m. varit och shoppat nya skor och ligger i startgroparna för varmare väder. Nu i helgen har det varit soligt, men kallt. De stora, vita, oidentifierade fåglarna har flyttat tillbaka till vår lilla damm och de ser så ståtliga ut där de sitter. I år har de dock fått sällskap av Kanadagäss, vi får se hur länge de kan hålla sams...


I går var huset fullt med barn, tjejerna hade kompisar över hela dagen... I dag var det Maximilians tur att ha en av sina kompisar här. Jag passade på att ge mig iväg en vända med Megan för att shoppa lite till tjejernas kommande kalas.

Megans kompis heter Kennedy och på andra bilden är det Michaelas kompis Paige som är ute på vår uteplats.



Maximilians kompis heter Matthew och även de var ute och lekte i solen. Bland annat tillverkade de snö av ett pulver som Mats absolut inte kunde låta bli att köpa när vi såg det tillverkas på "Mall of America"...



Jag håller fortfarande på att vänja mig vi nya bloggen, den fungerar inte alls som den förra. Krångligare för den oinvigde, men jag lär mig väl med tiden... Jag har inte fått till några bildtexter, men ni får hålla till godo så länge!


Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste prova att kommentera bloggen själv så att jag vet hur det fungerar... Jag testar som Anonym! Det låter som om man inte vill uppge vem man är... /Mariette

Anonym sa...

Ja det verkar lite krångligt,men jag försöker att kommentera ,jag kan inte se om mina kommentarer kommer in,men ni får väl tala om vilket.Det är så roligt att se barnen med sina kompisar framför allt Michaela som hade det lite svårt i början(med kompisar).Kram mormor.Vi ska få upp till 15 gr. den här veckan (skönt).

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul