26 augusti 2010

Hur är det möjligt?!

Hur är det möjligt att fylla alla gömmor med så mycket skräp på så kort tid som 8 månader???? Ja, inte vet jag, men fullt är det! Alltså blev det dags att dra igång operation städning av garderoberna!! Tjejernas klädkammare är nu avklarad och hallgarderobens innehåll står nu utlyft på hallgolvet... Tänk, jag visste att vi är sko-tokiga, men att vi hade såååå många skor var jag inte medveten om... Nu har sommarens skor hamnat i fina kartonger och förhoppningsvis blir det bättre plats för höstens/vinterns skor. Härnäst på listan står makens verktyg, skruvar och andra, i min mening, mindre intressanta prylar. Dags att bära upp det mesta på vinden, nu är ju vårt renoverande av lägenheten i det närmaste färdig, köket får vänta...

Några bilder på kaoset får ni inte, kanske kommer det bilder längre fram på nya sovrummet (vårt) när det är färdiginrett! Jag kan dock meddela att det är jättemysigt med heltäckningsmatta, vi blev nog lite miljöskadade i Amerikat! För hur praktiskt är det med champagnefärgad (!) matta???

Åter till hallen!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

Ja det blir gosigt i vinter att kliva upp på morgonen i en mjuk varm matta,Kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, det var tanken!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul