24 januari 2011

Måndag igen...

Normalt gillar jag måndagar. Barnen är i skolan på förmiddagen, jag plockar och donar efter helgen, myser och promenerar med Bailey och tar igen mig sömnmässigt efter en helg med sena kvällar och dålig sömn, men idag är jag alldeles för fokuserad på min visum-ansökan och alla knepiga frågor. Tyvärr har jag inte min förra ansökan, så det gäller att hålla tungan rätt i munnen... Förhoppningsvis får jag utveckla mina svar väl på ambassaden! Vi håller tummarna att de gör samma bedömning som tidigare, dvs att jag inte längre utgör något hot mot den amerikanska staten, eller hur de nu skulle formulera sig...

Helgens aktiviteter har gått smidigt och varit lyckade. Barnen är nöjda och somnade gott i går kväll. Tjejernas handbollslag har växt och i går dök hela 12 tjejer upp för att träna, lite skillnad mot de fyra som började i höstas! Om ett par veckor ska tjejerna dessutom prova på tennis, det ska bli spännande och turligt nog är UTK lokalen, dvs vi slipper köra till andra sidan stan!

Måndagar är sköna så tillvida att vi inte har några aktiviteter. Barnen kommer hem, vi kan hinna med läxorna, fika och ta det lugnt med middagen utan att behöva stressa iväg någonstans.

Nu kikar solen fram, kanske dags att fundera på en lite längre promenad med Bailey, några långpromenader får han dock inte ännu, är för liten för det.

Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med de knepiga frågorn,men det går säkert bra den här gången.Håller tummarna.Kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Jag tar paus några dar så får jag smälta allt...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul