03 februari 2011

Nytt bälte!

Sonen har numera ett blått bälte i karaten. Tidigare hade han ett tvåfärgat (vitt/blått), men hans nya tränare tyckte att han skulle ha ett vuxenbälte! Oväntat för Milan som blev mäkta stolt och tränar ännu hårdare nu! Turligt nog har pappa Mats införskaffat handskydd och benskydd så att träningen blir lite mindre smärtsam... Nya karatedräkten sitter som en smäck, även om det är syrrans istället för den tilltänkta... (den var alldeles för stor...)

Nu har jag fått iväg min visumansökan till Amerikanska ambassaden och har bokat en tid för intervju i mars. Det var lång väntetid, det hade jag inte riktigt räknat med, men det är bara att digga läget... Sen i mars så hoppas jag på en tidig vår, för att stå i timmeslånga köer ute i kylan ser jag inte fram emot...


I dag har jag och barnen städat. Vi får lek-främmande i morgon efter skolan och sen bär det av på terminens första tennis-lektion. Spännande värre! Vi hoppas att det blir så kul som tjejerna tror, speciellt Michaela är väldigt förväntansfull!

Annars har veckan avverkats i rasande tempo. Skönt att ha maken på hemmaplan igen, även om han reser här med... I morgon jobbar han dock hemifrån, vilket ger mig chansen att ta en fika med en väninna. Vi har pratat om det länge, men nu ska det äntligen bli av! Bailey får alltså sällskap hemma medan matte tar en sväng ner på stan!



Bailey är nu 7 månader lite drygt. Han är världens snällaste och gosigaste vovve. Om han har några baksidor är det att han sover alldeles kopiöst mycket och att han gärna vill dra i kopplet om matte eller husse inte påminner honom om vem som ska gå först... Sömnbehovet är väl kanske för att han fortfarande är valp och koppelfasonerna kan vi jobba mer på!
.
Nu blir det lite TV-mys med tjejerna innan sänggång!
.
Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Milan!Du är så duktig.Grattis till nya bältet.Jag ser att er nya svarta matta ligger och myser(han är så söt och gosig)Kram/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, det är kul med karaten tycker Milan! "Mattan" är mycket mjuk och gosig!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul