05 september 2010

Student igen...

Ja, då är man student igen... Vissa dagar känns det märkligt och helt fel, men andra dagar är det skojigt och spännande. Vi får väl se när hela spektaklet drar igång på full fart (läs nästa vecka...) vad jag tycker då!!

Än så länge har jag bara fått kämpa med en ekonomisk text som ska översättas till svenska. Låter väl inte alltför svårt, men jag har kämpat i många timmar (läs två dagar) och är inte nöjd ännu... Ekonomiska termer är inte min grej vill jag lova! Nästa text ligger och väntar, så det är bara att ta tjuren vid hornen!

Mina kursare är betydligt yngre än mig, allihopa skulle jag tro. Men det är ett trevligt gäng på endast totalt 10 personer. Vi har än så länge bara träffat vår lärare i översättning från engelska till svenska, men i veckan som kommer dyker två nya lärare upp. Man kan nog lugnt säga att jag är ordentligt ringrostig, men förhoppningsvis kommer det att gå bättre med lite övning...

Barnen då? Jo, jag kan säga att 2 av 3 gillar att stanna kvar efter skolans slut och ägna sig åt fritids/fritidsklubb. Den tredje, Megan, hade nog hellre sett att mamma kom och hämtade henne som vanligt. Hon har det jättebra på fritids och hennes kompisar går där med, men det tar nog ett tag för henne att digga läget...

I helgen har jag tagit det lugnt med pluggandet och försökt ägna mig åt familjen och hemmet. Inte så lätt när termer som "handelsunderskott" och "budgetöverskott" snurrar i huvudet. Jag hoppas nästa text är ett ämne som ligger lite närmare mina allmänkunskaper!

Nu ska minstingen och jag göra något kul ihop. Ha en fortsatt trevlig helg!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Ja nu är det inte bara barnen som måste göra läxorna!!!!Lycka till,det går säkert bra.Kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Tack! Ja, det är lite ringrostigt med pluggandet...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul