21 december 2010

Jullov och sjukstuga...

I dag var det julavslutning i skolan och pappa Mats fick ställa upp och ta barnen till kyrkan då jag kände mig lite för hängig för att orka det. Bailey och jag stannade hemma för att vila lite... Det hade i alla fall varit en bra avslutning och barnen kom hem nöjda och glada. Vi tog en förmiddagsfika med smörgås, pepparkaka och mandarin, precis vad vi behövde. Mats skyndade iväg på möte och vi andra tog det lugnt hemma. Maximilian var snäll nog och tog Bailey på en kort prommis medan jag gjorde pannkakor till lunch (over-kill, jag vet!), sen låg jag på soffan hela em och tog igen mig. Mats kom hem tidig kväll och var hängig igen, febern hade återvänt. I morgon blir det ytterligare återbesök på VårdCentralen för Mats!

I kväll råkade Megan ut för en jätteläskig sak. Jag tog med henne och Milan ut till pulkabacken när Bailey skulle ut. Vi tände lampan och Megan knatade upp. I mitten av backen finns en "isränna" som slutar i en liten uppförsbacke med en grop bakom. Vad vi inte visste var att i gropen stod en avbruten kvast rakt upp och denna åkte Megan rakt in i, med ansiktet! Trots hjälm tog det precis i ögonlocket och hon hade oerhörd tur att den troligtvis tog från sidan och inte rakt framifrån. Det gick hål i ögonlocket och ovanför, men med tanke på vad som kunde ha hänt så är jag "glad" över hennes relativt små skador! Läskigt var det och förbannad blir man när man tänker på att någon faktiskt ställt dit den medvetet! Nu är hon ompysslad och nattad!

Vi sjuklingar ska nu försöka se lite på TV innan vi knyter oss!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy på den som gjorde så!Stackars Megan,men tur att det inte tog i ögat!!!Kramar till er alla,extra kramar till Megan/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, det var läskigt, men nu läker hon fint!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul