12 juli 2010

Högsommarvärme!

I dag, eller närmare bestämt i går, då klockan passerat midnatt, begav vi oss till Fjällnora för att svalka oss i den extrema värme som dragit in över oss. Jag måste få säga att det är fantastiskt att solen har fått lysa i så många dagar i sträck, men det kunde gärna vara lite svalare för min del...

Barnen hade plockat med sig hinkar och spadar och byggde kanaler och trivdes bra både på stranden och i vattnet. Både Mats och jag doppade oss och tyckte nog att det var ganska skönt i värmen, men barnen var betydligt ståndaktiga i det kalla vattnet! Maximilian var tveksam till att åka till ett bad som inte var "man made" eller bassängbad, men han var förvånansvärt positiv efteråt. Det var vi allihopa, så dit kommer vi säkerligen att återvända i sommar, bara värmen håller i sig, eller i alla fall återkommer! Farmor och farfar anslöt på eftermiddagen och vi fikade tillsammans. Också de var modiga och tog sig ett dopp!

Nu i kväll har Maximilian åkt över till farmor och farfar för att stanna där tills på fredag och i morgon ska tjejerna ta sina ryggsäckar med sig hem till mormor och morfar. Mats och jag ska nämligen ut och resa med syster och hennes Conny. Prag närmare bestämt går resan till och det ska bli jättespännande och förhoppningsvis kommer vi hem med lite mer laddade batterier...

Jag har packat det mesta och i morgon återstår bara att göra en sista genomgång av check-listan; den som bara finns i huvudet, inte på pränt!!

I går Skypade vi allihopa med familjen De Moya i Minnesota och det är alltid lika kul att prata med dem och få höra vad de har för sig. Tjejerna pratade länge med Laura i omgångar och Mats och jag fick också tillfället att prata då Laura var upptagen med sin frukost... Tur för oss att hon är långsam med den...

Nu i kväll Skypade Mats med Roger, sin gamla kollega från jobbet i Minnesota. Han och hans fru planerar att komma över hit, men någon exakt tidpunkt är inte bestämd ännu. Kanske blir det redan i höst, men jag tror nog det lutar mer åt våren/försommaren nästa år. De tänker besöka Norge också, då han är norskättling och gärna vill uppsöka sina rötter!

Nu ska jag sluta ögonen och hoppas på att tjejerna inte vaknar alltför tidigt i morgon bitti...

Någon reserapport blir det nog inte förrän vi återvänder hem, vi tar inte med oss någon bärbar på denna resa!

Later, Mariette
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul