06 juli 2010

Back in business...

Jag tog lite ledigt från bloggandet under förra veckan. Mor och jag tapetserade mina fondväggar och det känns så skönt att ha tapeterna på plats!! Vilken fantastisk skillnad att tapetsera med "non-woven"-tapeter mot de vanliga papperstapeterna. Tyvärr hade dessa tapeter mönsterpassning, annars hade det säkert gått ännu fortare och smidigare!


Förra veckan innebar mest skjutsning till läger och mina försök att få ut Maximilian i det fina vädret. Jag lyckades vid några få tillfället och vi hade ett par sköna picknickar på tu man hand! Vi packade lunch/fika och några bordsspel och sen promenerade vi iväg till parken.

Maximilians intensivsimskola gav resultat och han är numera stolt innehavare av en mängd simmärken och officiellt simkunnig! Skönt både för honom och oss att det äntligen släppt och att han numera tycker om att simma, inte bara bada och simma UNDER vattnet. Vi är så stolta över honom!!
.
I söndags firade vi lite smått 4th of July här hemma. Jag bakade amerikansk paj, Lemon Meringue, och vi grillade hemlagade hamburgare som fick lite orange cheddarost för att bli lite extra amerikanska... Milan och jag gav oss i kast med att klippa snygga 5-uddiga stjärnor i vitt, blått och rött. Det var inte det lättaste, men kul hade vi. Sen plågade jag barnen med den amerikanska nationalsången i minst 20 olika framföranden via Youtube. Hittade till och med ett exempel med sing-along där texten rullade som i karaoke. Då fanns det ingen ursäkt att inte sjunga med! Måste dock medge att texten OCH melodin inte är de lättaste...

I går gick vi på en liten utflykt tillsammans med mormor för att titta på små andbebisar. Vi hade sett dem dagen innan och hoppades kunna se dem igen. Vi hade tur och så dels de vi sett dagen innan och ytterligare några små dunbollar. Gud så sött! Vi hade med oss bröd som tacksamt mottogs av de lite större gräsänderna. Mamma And lät oss komma väldigt nära och jag fick några ganska närgångna foton!

I dag är tjejerna iväg på playdate tillsammans och Milan har kusin Eric på besök. Tyärr är vädret riktigt innesittarväder, men det kanske är skönt med en mellandag i värmen...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Bra Milan,kul att du tycker om att simma nu.DET BLEV SNYGGT MED TAPETERNA,tycker mormor(så det så,Michaela och Megan,det är inte för mycket blommor).Kram/mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Jag är nöjd och Mats är nöjd och det får väl duga så... Milan har inte heller klagat...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul