08 juli 2010

Playdate

I dag har tjejerna haft Megans nya klasskompis Julia på besök. Innan lunch lekte de inomhus och efter några stärkande dinkel-våfflor begav vi oss ut till lekparken för att leka och spela lite spel. Vi hade med oss ett nytt spel som heter "Language launch" och tjejerna spelade i lag mot mig; de vann! Riktigt kul spel som dessutom är mycket lärorikt, både för mig och barnen!
Megan var nog den som gillade spelet mest och höll ut tills hon vunnit över mig... Milan höll sig sysselsatt med min amerikanska mobil som han låtsades att han ringde och fotade med... Ibland behövs det inte mycket...

Jag hade på förmiddagen bakat en kardemummakaka som vi smaskade på i lekparken och den var till allas belåtenhet. Den var fortfarande lite ljummen och det doftade ljuvligt när vi tog av locket! Alla slogs om den största biten...

Det blev många spel spelade idag och det är ju ett bra sätt att hålla språket igång. Att alla spelen var amerikanska underlättade, det gjorde att barnen höll sig till engelska. Det var roligt att se tjejernas engagemang och hur hjälpsamma de var med ytterligare en spelare involverad.

Nu är det dags för en stärkande kopp te...

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul