28 juli 2009

Enkät-svar!

Enkäten är stäng och här kommer svaret: Jag köpte en duschradio, som jag faktiskt lämnade tillbaka redan samma vecka... Jag trodde att den hade två funktioner, nämligen en som radio och en som schampo-automat, men denna modell var snikvarianten, dvs utan schampo-automatfunktionen... Insåg att jag inte ville ha den då!

Den som gissade rätt hade fuskat, han var nämligen med när jag köpte den... Fy skäms Mats! Till er andra; bättre lycka nästa gång!

Då jag i många månader njutit av amerikanska blåbär så var jag nyfiken på vad våra svenska blåbär heter här. Det vanligaste namnet är tydligen Bilberry.

Själv gillar jag båda bären, även om jag tycker att den svenska varianten är lite häftigare med sin starka blålila färg inuti! Nu ska jag ta och smaska i mig lite mer av den amerikanska varianten...

Later, Mariette

4 kommentarer:

mormor sa...

Vad smaskit med blåbär,det fanns lite på Värmdö när vi hälsade på Madde,Conny och pojkarna+Malin i dag.Kramar till er alla/mormor.

Mariette sa...

Jo, det vore inte helt fel att kunna äta dessa blå bär året runt hemma med! Roligt att ni haft det bra!

Ulrika sa...

satte upp radion+tvålhållaren i badrummet med kardborrband (självhäftande) igår kväll och i morse hade den ramlat ned! Det blir nog till att borra i kaklet. Gick bra att komma hem, inga problem med säten trots Iceland air’s trista mail.
Hälsn Ulrika

Mariette sa...

Vad tråkigt att den gav med sig direkt. Kanske blev den för tung? Skönt att resan gick bra!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul