17 juli 2009

Welcome back, Ma'm!

Äntligen hemma!


Ja, det känns jätteskönt att vara hemma i huset och i Woodbury igen efter en lång och tidvis lite jobbig resa. Barnen har klarat resandet bra, men i dag var de trötta och hade nog, precis som jag, lite blandade känslor inför att återvända för ytterligare 5 månader i Minnesota. Jag hade också lite magont då jag inte visste hur jag skulle bli mottagen denna gång... Förra gången var det ju: "Sir, we have a problem here; it is your wife!" Denna gång stod vi länge i kön, och det underlättade inte för fjärilarna i magen... Till slut blev det vår tur och mannen i immigrationen frågade bara lite slött vad min man sysslade med och tuggade sedan ihärdigt vidare på sitt tuggummi, samtidigt som han stämplade våra pass: Admitted! Welcome Back! kändes passande.
Tjejerna blev dock mycket besvikna då vi inte fick lämna vare sig fingeravtryck eller lysas i ögonvitan av den läskiga maskinen! Jag däremot, var tacksam att jag kunde gå vidare till bagagebandet! När vi kom till tullen blev vi förbiviftade utan några som helst frågor, jag kunde alltså ha smugglat betydligt mer te!!!! Men nu har jag i alla fall te för några veckor framöver!

Resan till Sverige blev lyckad på alla sätt. Vi hann träffa nästan alla i släkten. JAG hann gå ut och äta vid två tillfällen med trevligt lunch/middags-sällskap. Vi har varit på kalas, nöjespark (Milan), Badhuset och Max och goda middagar. Barnen fick ha kul med både kusiner och Mor/Far-föräldrar och jag tror att vi alla fyra har fyllt på våra förråd så att vi står ut tills vi ses igen! Tack alla ni som förgyllde vår korta och intensiva vecka i Uppsala! Ingen nämnd - Ingen glömd!

Pappa Mats är mycket nöjd med att ha oss alla hemma! Här hemma har vi nytvättade mattor och nyasfalterad garageuppfart med; dock inte lagd av herrn i huset själv! I övrigt är allt sig likt, våra gophers är lika söta och vägarna är fortfarande lika ojämna...

Nu ska jag ta och lägga upp fötterna på soffbordet och ta kväll. Det har varit en lååååång dag!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Mormor sa...

Hej på er ,det var så tyst här när ni lämnat gamlis!!!!Men mormor&morfar har fått en ny dos av de 3-M,M,M.och förståss av Mariette.Jag förstår att resan var jobbig,nu får ni ställa om tiden igen.Mormor kunde inte somna innan smset kom att ni var hemma igen.Kramar till er alla från mormor&morfar.

Mariette sa...

Jo, men det känns lite bättre i huvudet på denna sida Atlanten, jag höll mig uppe sent (23) och sov till halv 10. Nu väntar vi på Amerikanska pannkakor a la Milan! Jag var lite orolig på planet över Immigration, men det gick ju bra!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul