01 juli 2009

Grattis Farmor!

Ett stort grattis till FARMOR AGNETA som fyller år i morgon, 1 Juli.
Vi hälsar och grattar allihopa!!!




I dag kom UPS (United Parcel Service) med de efterlängtade skorna; 3 Heelys! Barnen som var precis hemkomna från YMCA Camp glömde helt bort att de var trötta och gav sig genast ut på en testrunda! Det var inte så lätt som de trodde... Jag provade själv en kortis på kvällen och måste hålla med om att det inte bara var att åka, det krävs lite övning! Sonen har stora fötter, vi kan nämligen ha samma skor...




Härom dagen identifierade jag den fina fågeln som bor här utanför, det är nämligen en American Robin! Jag fick lite hjälp av en annan bloggare... Den är tydligen väldigt vanlig i hela Nordamerika!


Jag har nu börjat få lite resefeber, barnen och jag reser ju österut om en dryg vecka... Jag funderar på hur det ska gå att resa med barnen själv, men hoppas och tror att de nu är så stora att de klarar det. Dåligt är dock att Iceland Air numera tar betalt för maten, och inte hittade jag särskilt mycket som såg aptitligt ut...

Nyheter från Amerikat är att vi har ett nytt datum för flytten hem till Sverige! Mats har nu fått klart med en förlängning som sträcker sig till början/mitten av december. Exakt datum spikas när alla fått säga sitt om eventuella möten och föreläsningar på sluttampen! Därefter bokar vi om vår hemresa, detta kan bara göras vid ett tillfälle, så det gäller att vara säker på datumet!

I morgon ska jag luncha med maken OCH gå på bio!! Det är fantastisk med sommarläger!! Jag har nu bokat in tjejerna på ytterligare ett läger; Cheerleading Camp i fyra dagar. Låter väl amerikanskt så det förslår!!

Later, Mariette

Posted by Picasa

4 kommentarer:

mormor sa...

Godmorgon på e(Heelys åkare)hoppas att det går bra att åka.Grattis till farmor Agneta också från gamlis.Kramar från mormor.

Mariette sa...

Ja, det var någon som ville ta med sina Heelys till lägret i dag...

Farmor sa...

Tack så jättemycket. Här var festligt värre jag hade gjort 2 st smörgåstårtor som tur var. Puss och kram till alla. Farmor.
P.S. Det här är första gången som jag skriver en kommentar har fått lite hjälp av Lena som också hälsar till alla.

Mariette sa...

Vad roligt att du hade en bra födelsedag! Barnen längtar efter att få krama om dig!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul