11 december 2009

Boston

På onsdagsmorgonen gick vi upp tidigt för att äta frukost och ta en taxi in till Penn Station i New York. Trafiken var hemsk, även om klockan var precis innan 9. Det spöregnade i New York och vi släpade på 6 större resväskor och ett okänt antal handbagage. Vi lyckades checka in 4 väskor på natt-tåget, men resten fick vi gott släpa med oss på tåget.

Tåget till Boston visade sig vara försenat och vi fick vänta nästan tre kvart efter utsatt tid innan vi fick kliva ombord på tåget. Tågkomforten på Amtraks tåg var ganska god. Sätena var breda och det fanns elutag för datorer mm. En cafévagn fanns det också. Däremot var den amerikanska rälsen väldigt skumpiga och det var nästan som att åka berg och dalbana... Barnen tyckte dock att det var kul till en början, sen var det mest frågor om när vi skulle vara framme.

Nästan en timme försenade anlände vi till South Station i Boston och efter ett snabbstopp på hotellet med hyrbilen begav vi oss mot Newton och familjen Bensons hus. Det är tur att vi har en GPS, det var mörkt och regnade och vi hade ingen karta med oss. För mig var det första gången i familjens "nya" hus, men Mats var där precis efter de flyttade in för ca. 15 år sen.

Det var jättekul att träffa Beth och Elise igen! Beth är fantastiskt trevlig och omtänksam och hon är sig precis lik! Hon har tre hudar som barnen förälskade sig i! Hudarna kommer ni säkerligen att få höra mer om!

Vi spenderade hela kvällen i Newton och var tillbaka efter kl. 23 på kvällen på hotellet. Hotellet som för övrigt bara hade Valet Parking som kostar alla gäster 32 dollar/dag!! Skandalöst tycker jag, men kanske är det bara jag som häpnas över att ett hotell som tar 200 dollar per natt, därutöver tar betalt för att parkera ens bil!?

I dag, torsdag, hämtade vi upp våra väskor på South Station och träffade Beth för att åka på lite sightseeing. Tyvärr visade det sig att turen vi skulle åka på bara går fre-sön, så vi åkte upp till Prudential Center's Skywalk och det var kul det med. Sen åt vi lunch med Beth innan vi begav oss till hotellet och vidare till flygplatsen.

I morgon kommer vi att vara så nöjda och glada över att vara hemma igen, det har varit en jobbig resan denna vecka...