07 december 2009

Etapp 4 - New York!


Nu är vi framme i Jersey City, på andra sidan floden från New York. Vi ska lämna bilen i morgon och ska sen se oss omkring lite grann i det stora äpplet! Vi hoppas på bra väder, hittills har vi haft tur. Mariette vill se Ellis Island där emigranterna landsteg från Europa, barnen vill se Frihetsgudinnan och jag vill upp i Empire State Building. Vi får se om vi hinner med allt...

Tempot i trafiken här är enormt och till och med GPS:en har svårt att hänga med alla vägar som går över och under varandra som ett orm-bo. Jag har blivit tutad på många gånger idag... Och ändå försöker jag hålla ett högt tempo! Men på vägen hit i morse var jag en av de mycket få som höll hastighetsgränsen. Trots uppmaningar och skyltning om hastighetsövervakning och polisbilar med sirener så kör både långtradare och bilister långt över gällande hastighetsgränser. Och jag som tyckte att man körde ivrigt i "Twin Cities".

/ Mats

2 kommentarer:

mormor sa...

Skönt att ni är framme(nästan)hoppas att det går snabbt att lämna bilen,och att ni hinner se så mycket som möjligt.Kram/mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Vi är lite trötta till mans, så vi får se hur mycket sightseeing det blir... Kramar från oss alla!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul