15 december 2009

Flyttkaos!

I dag går det stora flyttlasset från Örebro till Uppsala. Tyvärr krockade flytten med det stora snökoas som råder i mellansverige... Vi får se hur dagens flytt går och hur lång tid det tar!! Mats och pappa Lasse har åkt för att öppna upp förrådet och sen sköter flyttfirman resten. Skönt att det inte är vi själva som ska kånka i all snö.

Barnen var i alla fall glada över att se all snö! Det gick fort att få upp Maximilian när jag sa att det fallit massor med snö; han skuttade upp och ville ut och skotta åt morfar! Vi skjutsade farmor till jobbet i morse och fick låna deras bil till skolan. Vi sladdade lite grann, men tog det lugnt. Tjejernas fröken var försenad och jag tror nog att det var många barn som dök upp senare än normalt idag.

I Minnesota tillåter man inte snö på vägbanorna så jag kände mig lite ovan att köra i mängder med snö, men det gäller som sagt att ta det lugnt... Större lust att ge sig ut i snömodden har jag dock inte... Jag håller mig nog inne tills det är dags att ta emot flyttfirman eller hämta barn!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul