12 december 2009

Tillbaka i Sverige!

Ja, igår kom vi alltså hem till Sverige igen. Det känns fortfarande lite overkligt och vi slås av att allt är mindre, och just för tillfället, mörkare! Vi var i väg redan idag och köpte en bil för att klara oss innan Toyotan anländer om x antal veckor. Jag slog till och köpte en röd Volvo V50 som kommer att bli jättebra som ersättning för Highlandern. Sen när den anländer får vi se hur vi gör med bilarna i vår, om vi behöver en eller två...

Annars är vi fortfarande lite trötta och inte riktigt i fas med tiden. Jag höll mig uppe till 23 i går kväll, barnen slocknade vid 18-tiden och Mats inte långt därefter. Jag känner mig ganska okej, men lite trött i huvudet.

På måndag börjar barnen skolan och vi ska få nycklarna till lägenheten. Sen ska jag köra igång med att måla lite nya, fräscha färger på barnens väggar. Vi hoppas att kunna flytta in på riktigt redan denna vecka som kommer. Det blir väl till att bo i kartonger några veckor framöver, men det är vi ju vana vid...

Later, Mariette

4 kommentarer:

Jessca sa...

Kul att ni kommit hem välbehållna!
Vi ses på julafton :)

Kram från Jessica

Mariette och Mats Wendel sa...

Det gör vi! Ska bli jättekul att se allihopa igen!! Krya på er i familjen! Kramar från oss alla.

Anonym sa...

Äntligen!!!!!!!!!!! :-) Hör av er när ni känner er i fas och redo!
stora kramar
Nina o Lasse

Mariette och Mats Wendel sa...

Jo, vi är lite BUSY just nu, Flyttlasset går i dag tisdag, mitt i snöstormen... Vi hörs när vi flyttat in i lägenheten!! Kramar!!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul