08 juni 2010

Arbete & Lek

I dag har jag äntligen tagit tag i att slipa väggen i vardagsrummet och väggen i köket som så småningom ska tapetseras med en snygg tapet som redan ligger och väntar... Det blev en del damm att ta hand trots att jag slipade för hand. Det är inget roligt jobb, men någon måste ju göra det! Om jag gissar rätt har jag dessutom lite träningsvärk i morgon. Det kanske inte gör något, musklerna behöver väl arbeta lite då och då!

I går var Maximilians kompis Max här hela eftermiddagen och kvällen. Vi var ute och killarna cyklade medan jag och tjejerna spelade kastade baseball, spelade tennis och basket. Vi hade jättekul och vi tjejer blev kvar ute när killarna gick in. Maximilian och Max lagade mat tillsammans och bjöd på grillspett och en förrätt bestående av guacamole och salsadipp till nachos och morötter. Till efterrätt blev det chokladdoppade äppelbitar! De fick höga poäng!

I dag passade tjejerna och jag på att köpa ett roligt utespel som de provat med pappa Mats i kväll och vi köpte också ett extra tennisracket. Nu finns det att göra i sommar, hoppas vi får väder därefter!

Det blir en resa till Prag i sommar! Nu är allt bokat och klart och vi har snälla föräldrar som ser till att det inte går någon nöd på guldklimparna!! Vi ser fram emot vår första semester utan barn på 11 år, om vi inte räknar en övernattning i Stockholm för 7-8 år sen... Watch out, here we come!!!

Vi hoppas på fint väder till helgen, det är nämligen dags för BBQ nr 2 i "engelsk-gänget" (i brist på annat namn!)

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

det är er väl unnat(semester)alltså,vi tar så gärna hand om klimparna.Kram/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Tack, vi hoppas på en resa med många intryck och lite avkoppling!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul