12 juni 2010

Lördagskul!

I dag var det lite tveksamt om vår sammankomst med det engelsktalande gänget skulle bli av pga vädret, men vi bestämde oss för att köra på ändå och vi hade tur, det regnade inte mer än några droppar. Barnen lekte en stund inomhus och åt sin lunch inne, men sen höll de till utomhus, trots kylan och den starka vinden. Som synes hade de jättekul och precis som förra gången var det sura miner först när vi sa att det var dags att åka hem... Kul med sådana träffar!! Vi vuxna var dock stugsittare och höll oss inne med varma drycker och trevligt sällskap. Tyvärr blev det inga foton på de vuxna, men några av alla barn fastnade på kort!

Tråkigt nog blev Megan sämre igen och hade lite feber när vi kom hem igen. Vi hade planer på att gå ut och äta middag bara jag och Mats, men vi fick planera om och fick en liten middagsgäst här hemma istället. Megan blev vårt tillskott och de andra två fick äta med farmor och farfar som planerat. Mats lagade gott kött och smarriga grönsaker till mig; han och Megan smaskade i sig potatisgratäng också! Till efterrätt blev det en god chokladtårta som praktiskt nog fanns kvar i frysen!!

I morgon bitti åker Mats tidigt iväg till Marsstrand för några dagar. Vi får nog hålla oss hemma under söndagen för att kurera Megan som har fotbollsskola på måndag. Vi håller tummarna för fint väder!!

Later, Mariette
Posted by Picasa

1 kommentar:

Victoria Wendel sa...

Hej det är kusinen Victoria!
Jag blev lite nyfiken när jag kände igen ett ansikte i bakgrunden på bilden med Ella och vattenmelonen. Jag förstorade bilden och insåg att det är min klasskamrat Audrey!
Tänkte bara notera detta faktum och önska en glad sommar! Vi ses på midsommar. Pussar och kramar :)

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul