14 juni 2010

Sommarlov!

I dag inledde vi sommarlovet med fotbollsläger för Michaela och simskola för Maximilian. Megan fick tyvärr hålla sig hemma, hon är fortfarande inte riktigt kry. Vi får hoppas att det ger med sig snart så hon också får vara med och jaga boll!!

Michaela hade heldag inne i Diös-hallen och tur var väl det då det regnade mest hela dagen... En mycket nöjd tjej blev upphämtad av morfar Lasse och kvittrade trots att hon var ganska slutkörd. Själv var jag på simningen med Maximilian. Det gick också bra, han ska gå en intensivkurs i två veckor och vi hoppas att det är precis vad han behöver.

Barnen och jag har börjat läsa C.S. Lewis bok "The Magician's Nephew" tillsammans. Jag läser ett par kapitel/kväll och de sitter klistrade. Om de vill fortsätter vi med nästa bok i Narnia-serien, jag ser hur spännande de tycker att det är! Det är mysigt med en lugn och avslappnande stund tillsammans innan det är dags för sänggång!

I går hade vi ett två timmar långt samtal med vänner i Minnesota. Tjejerna "lekte" över datorn och jag och Wanda planerade lite inför kommande sommar, eventuella semesterplaner. Dessutom var det Wandas födelsedag så vi passade på att sjunga för henne! Synd att vi inte kunde fira henne på plats!

Hoppas på bättre väder i morgon!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul