21 juni 2010

Ny vecka...

Efter en lång vecka med mycket fotboll och en hel del simning var det skönt med en ganska oplanerad helg. Vi hade pappa Mats hemma igen och vi passade på att njuta av det kungliga bröllopet nästan hela lördagen. Vi körde snacks hela eftermiddagen som innefattade mini-pizzor, vegetariska rullar och en massa annat gott. Mormor Astrid bjöd på glasstårta och till det blev det våra första svenska jordgubbar! Smarrigt!!

På söndagen tog vi oss iväg ganska tidigt för några ärenden och återvände hem för att störa grannarna med slagborrmaskinen... Vi hade äntligen hittat en badrumsspegel som passar till tjejernas badrum och den kom nu på plats! Samtidigt passade vi på att få upp lite annat i just detta badrum! Tjejerna är nöjda och det är ju det allra viktigaste!

I dag är alltså en ny vecka och det innebär att tjejerna är iväg på ännu ett läger. Den här gången är det konst som står på agendan. Det ska bli spännande att höra vad de har att säga när jag hämtar hem dem i eftermiddag. Säkerligen kan de då mer om Drottning Kristina än jag, det är i hennes fotspår de ska vandra denna vecka!

Maximilian fortsätter med sin simning och har blivit uppflyttad flera nivåer vilket är mycket positivt! I dag ska han och gruppen testa på klädsim, det är ju alltid bra att ha gjort några gånger. Det är dock dyrt att gå på simskola och jag hoppas tjejerna snart visar sig kunna simma så vi slipper lägga ut en hel förmögenhet på simundervisning... Dock anser jag att det är jätteviktigt att kunna simma, så det är inte tal om att skippa denna viktiga kunskap!!

I morse begav sig Mats ut på resa igen. Denna gång söderöver igen. Allt jag vet är att resan gick med bil för omväxlings skull.

Själv har jag äntligen plockat fram min scrapbooking igen och suttit med det några timmar i dag. Måste dock fylla på lite material, men än så länge har jag gott om fotografier.

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul