19 november 2010

Fredag

Fredag i vår familj innebär fredagsstädning, god middag och fredagsmys för det mesta. I dag var inget undantag utan vi skyndade hem från skolan och städade hela lägenheten med hjälp av lite musik på hög volym av Rhianna, det underlättar alltid!

Pappa Mats ringde och gav oss en paus i städandet, men sen var det dags att göra färdigt innan jag skulle hämta Milan som stannade till stängning på fritidsklubben i dag (han städade igår!) Bailey fick följa med medan tjejerna fick träna lite "home alone".

Väl hemma gav Megan och jag oss i kast med att laga hemlagade hamburgare, skiva potatisstrips och göra lite guacamole till det. Det blev en smarrig middag som avnjöts tillsammans med lite tropisk juice, något vin fanns det inte att tillgå idag (till mamman alltså...)

Fredagsmyset bestod av fruksallad framför Dobido och senare Skavlan. All tre höll ut till klockan 10 och var sen inte svårlagda alls... Bailey hade redan slocknat sedan knappt 2 timmar. Det är en trött valp på kvällarna, det är inte lätt att locka ut honom på promenad.

Nu ska jag försöka mig på att läsa lite mer än två-tre sidor i min bok "Queen of New Beginnings", det är inte likt mig att ha samma bok på nattduksbordet mer än högst en vecka, och denna har säkerligen legat där mer är tre! Illa illa!!

Ha en trevlig helg!!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad avundsjuk jag blir på era hamburgare, det lät smarrigt! Här finns visserligen god mat, men jag saknar er alla! Träffade Maureen nu ikväll och vi åt ikväll igen hemma hos The Olson familj, med Verla som kock. Home made chilli var på menyn. Också gott! Efteråt fick jag shoppinghjälp av Roger och vi åkte till Target. Puss! / M

Mariette och Mats Wendel sa...

Låter bra! Vi har fått en massa snö inatt och det ska snöa under dagen med... Vi får se vad vi hittar på! Hälsa alla! Visaknar dig med!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul