07 november 2010

Försenat Happy Halloween!

Under förra helgen firade vi lite smått Halloween med att bland annat karva pumpor och äta pumpapaj som jag egenhändigt bakat. Maximilian sa att den var god, men inte smakade som en "riktig" pumpkin pie... Vad det nu betyder? Själv tyckte jag att den var godare än en amerikanare!

Min Karate Kid med sin skapelse...

Ser hon inte lite läskig ut?

Minstingen med "dead face"....
Då bloggen legat nere en längre tid tänkte jag inte redogöra för vad som skett i våra liv under denna tidsperiod, men jag kan lite kortfattat meddela att jag hoppat av min universitetsutbildning och satsar numera på att vara "mamma" till vårt lilla nytillskott Bailey, en svart Shih-tzu-pojke som är lite drygt 4 månader. Han kom till oss för två veckor sen och är ett efterlängtat tillägg i familjen. Vi hoppas på bättre lycka med denna vovve än de tidigare två...

Vår lilla Bailey Boy!
Later, Mariette

4 kommentarer:

mormor sa...

Vad fina pumpor,ni är så duktiga och kreativa,hela familjen.Kram/mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Tack snälla, vi gillar pyssel i familjen Wendel!

Anonym sa...

Vad tråkigt att det inte gick att få ihop studielivet med allt annat du står i om dagarna. Men vem kan motstå en lite valp :-) Stor kram och kul att bloggen är tillbaka!!!
/Nina

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, men egentligen var det själva studierna som inte var som jag tänkt mig, det var en ganska negativ inställning till yrket och jag insåg att jag inte ville lägga all den tiden (och pengarna) på ett yrke som inte låter alltför attraktivt!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul