10 november 2010

Talent Show

I går kväll var vi alltså på uppträdande i Michaelas klass, Blic 2. Det var stor uppslutning, trots snökaoset och det var många talanger i klassen. Trots varierande klass på numren blev alla uppskattade och påhejade av publiken! Det bjöds på dans, piano, fiol, sång, magi och mycket annat. ALLA barnen i klassen ställde upp med något nummer och det var väl fantastiskt med tanke på att det var frivilligt! Det gick jättebra för syrrorna Wendel, de var tuffa i sina cheer-leadingkläder och mamma hade dagen till ära målat dit lite eye-liner...

I dag har jag tagit lillprinsen till veterinären, mest för en kontroll av ögonen som han hade en mindre infektion i när han kom till oss. Vi passade dock på att kolla öronen också, då jag tyckte att han hade lite väl mycket vax, som dessutom luktade lite märkligt. Det visade sig vara svamp, så nu ska jag skölja öronen i några dagar... Gissar att jag kommer att brottas med en liten kille som tycker att det killar alldeles för mycket i öronen!!! Vi får se vem som vinner???

På eftermiddan åkte tjejerna och jag och uträttade några ärenden för att sen på hemvägen hämta upp Milan som ville stanna lite längre på fritidsklubb. Sen raka vägen hem, laga pytt-i-panna och sen skicka iväg Milan på bandy med morfar. Tyvärr förlorade hemmalaget, men Milan fick blodad tand och ville gå igen!

Nu ska jag ta en relativt tidig kväll, det blir inte mycket sömn framöver då Mats ger sig iväg ut på sin USA-resa under 9 dagar med början på lördag. Jag vet att man inte kan sova i förväg, men jag provar i alla fall...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Matte vinner nog,om hon får lite hjälp att hålla i busfröet.Kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Jodå, öronen gick över förväntan, det var värre när vi skulle tvätta ögonen... Men vi gick segrande ur den striden med!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul