29 november 2010

Vår helg


Tjejerna blev så här glada över sina tidiga julklappar från kompisen Laura som anlände med pappa Mats från Minnesota. Det är en varsin Zhu-zhu Pet och lite tillbehör. Precis de som tjejerna önskat sig dessutom!

Så här snygg blev Bailey när vi testade snodd i håret! Han gillar den inte, men ser så mycket bättre! Snart är pälsen så långt att vi säkert kan få bort det mesta ur ögonen. Vi tycker han är jättesöt och dessutom kan vi se hans fina ögon utan att leta!

I lördags gick jag och tjejerna ut i backen för att testa pulkorna. Det gick fort som bara den och de var nöjda med massor av frisk, kall luft. Milan var hemma hos mormor och morfar för att skotta snö. Tröstlöst uppdrag då snön bara fortsatte att falla..., men den killen är ganska ihärdig! På eftermiddagen fick vi finfrämmande, Nina och Lasse hälsade på och fick lite valpgos och fika. De fastnade inte på bild denna gång dock... Trevligt var det i alla fall att de kom förbi!

I går var Milan och Mats på smarrigt adventsfika hos familjen Sjöberg, tjejerna var på handbollsträning (som blev inställd - tråkigt då morfar Lasse var med för första gången!) och jag var valpansvarig här hemma. Under tiden passade jag på att laga en Turkey Pot Pie som faktiskt blev jättebra. Fick höga betyg av hela familjen, t.o.m. av Megan som är lite kinkig när det gäller okända maträtter som innehåller nya grönsaker (denna innehöll selleri) och svamp (denna innehöll champinjoner). Det gav lite nostalgikänsla att äta denna paj; åt det i både Detroit och Boston för ca. 15-20 år sen!

Nu ta mig lite te innan jag ger mig iväg för skolhämtningen!

Later, Mariette
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,ja en del har tur och får klappar i förväg!Bailey är jättesöt med snodd i håret.Kram/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, det är lyxigt värre det, och jag var också lyckligt lottad; jag fick också julklappar av Wanda!!

Anonym sa...

Å vi tänker komma tillbaka :-) måste ju följa voffsegulls utveckling ;-)
/Kram Nina

Mariette och Mats Wendel sa...

Ni är aå välkomna!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul