14 januari 2010

Farlig inredning!

I dag fick jag för mig att jag skulle ta tag i Michaelas säng och försöka montera hennes sängram. Till min stora fövåning hittade jag skruvarna inskruvade snyggt och prydligt precis där de skulle vara, trots att min man i en månads tid sagt att han slarvat bort skruvarna och vi letat som besatta efter dem. Vi till och med gick så långt att vi beställde nya från EM Möbler. Dessa anlände i veckan, därav min monteringsfeber! Tyvärr konstaterade jag ganska snart att de skickat fel skruvar så lyckan var alltså fullständig när jag hittade orginalen!!

Att montra hennes säng tog under 20 minuter och gick hur smidigt som helst. YES! Jag var ganska nöjd med mig själv! Hann precis till skolan för att hämta barnen och kunde överraska Michaela med en komplett säng. Nu slipper hon alltså sova på golvet...

Senare på kvällen skulle jag stärkt av framgången sätta på ett nytt överdrag på Megans resårkärna och började med att krångla upp den ur hennes sängram i smide. När överdraget väl var på plats skulle jag lika smidigt låta resårkärnan glida tillbaka ner på plats. Icke, sa Nicke! AJ! AJ! AJ! Mitt stackars finger hamnade i kläm och fick alltså en hejdundrande tung resårkärna, med trädelen först, över sig och fastnade mellan kärnan och smidesramen! Fula ord kom över mina läppar och jag tog mig ut i köket där jag försökte spola fingret i kallt vatten. Det svartnade dock för ögonen och storögna barn såg mamma segna ner på mattan i köket. Det låter dramatiskt och det var det säkert just där och då, men ingen större skada skedd då jag insåg vad som skulle ske och hann knäa så jag inte föll handlöst. Smärtan var så påtaglig ett tag att jag kände mig illamående en lång stund. Skönt nog gav det med sig och fingret verkar ha klarat sig efter omständigheterna väl! Jag trodde minst att det skulle vara i två delar när jag till slut tog mig mod att titta efter, men så spännande var det inte! Troligen kommer jag att få en blå nagel och för tillfället har jag en fördjupning i fingret som normalt inte borde vara där, men som synes är jag inte mer handikappad än att jag kan blogga...

En sak är dock säker: det finns inredning som kan vara dödlig!



Maximilians kommentar: "Gör du så där igen mamma; då ringer jag 911!"

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Ja det är tur att du har Milan,när du gör illa dig.Kram/mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, jag hade tre små sjuksköterskor som tog väldigt bra hand om mig!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul