27 januari 2010

Mörkret...

Jag har inte bloggat på några dagar och det största skälet är att jag är så TRÖTT! Jag står inte ut med mörkret; bristen på solsken. Jag hoppas det vänder snart, för jag vill ha mer energi! Snön får gärna stanna, men jag gillar inte mörkret.

Barnens skola ångar på och Mats jobb likaså. I dag har Maximilian friluftsdag ute i Sunnersta och det var verkligen något han sett fram emot. Turligt nog har inte snöstormen kommit ännu och förhoppningsvis hinner de tillbaka till skolan innan det värsta kommer. Michaela gör ett besök i första klass i dag och vi får se vad utlåtandet blir när hon kommer hem idag... Det var inga glada miner i morse vill jag lova... Usch, vilket svårt beslut det är att ta; flytta på henne, eller låta henne gå kvar i tvåan?? Ja, vi vill ju göra det som i längden är bäst för hennes språkutveckling och enligt lärarna ska det vara att hon får lite mer engelska, lite längre. Vad vet jag, jag är ju bara lärare själv...

Igår hade vi mormor och morfar över på fika. Vi firade fettisdagen lite tidigare... Goda Semlor stod alltså på tapeten. Nöjda barn tyckte nog att vi kan fira fettisdagen igen, lite senare...

I dag åker Mats mot Stockholm igen för tredje gången denna vecka. Möten, möten och möten. I mina öron låter det supertråkigt, men han verkar nöjd med att vara tillbaka på ordinarie jobb. Vad nu det innebär i och med sammanslagningen med Banverket, det får framtiden utvisa.

Nu ska jag ta tag i lite organisering i garderoberna, det behövs när man bor lite trångt!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul