18 januari 2010

Mormors kalas!

Så var det då dags för mormors kalas. Gräddet på tårtan var ju att pappa Mats precis hann komma hem från Amerikat och följde med oss på kalaset! Tjejerna hade förberett en "Cheer" för mormor och körde ett litet nummer ute i hallen... "Go Grandma!" tror jag summan av kardemumma var...

Den mycket efterlängtade tårtan såg ut som ovan. Michaela var mycket nöjd och den var super-chokladig. Jättegott tyckte jag och många med mig! Men det räckte med en liten bit; det fanns massor med annat gott att smaka. Kusin Victoria hade bakat smarriga Brownies och mormor själv hade också bakat. Needless to say, det blev många sötsaker över...

Här äts det för fulla muggar, det är härligt med tårtkalas, det ger en liten känsla av att det är OK att smälla i sig en massa onödiga kalorier...

Idag är det tillbaka till vardagen igen. Mats åkte tidigt till Bromma flygplats för att flyga ner till Göteborg och jag skjutsade barnen som vanligt. Skönt att vädret är lite mildare, jag var så trött på att skrapa den hårda isen! Hoppas det håller i sig veckan ut...

Nu ska jag måtta lite här och där i lägenheten och kanske hinna med en vända till IKEA. Ha en bra vecka!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Den var smarrig (tårtan)Michaela.Tack alla barn med respektive och barnbarn för en trevlig födelsedag.Kramar mormor/farmor.

Mariette och Mats Wendel sa...

TACK mormor! Vi tyckte också det var en bra födelsedag!! Michaela, Megan och Maximilian

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul