24 januari 2010

Ommöblering, igen...

Ja, nog trodde vi att vi kommit iordning när det gällde möbler här hemma, i alla fall i barnens rum... Men så i går slog snilleblixtarna till igen och det blev till att kånka möbler IGEN!! Ja, nu har Maximilian ett helt nytt rum, alla möbler är "nya" utom sängen och Michaela har blivit av med allt utom sin säng. Det enda nya vi köpte var ett skrivbord till Michaela, vi var ett skrivbord kort... Tyvärr skickade IKEA inte med någon monteringsanvisning så det tar sin lilla tid att sätta ihop det nya bordet...

I dag står ommöbleringen på schemat och kanske, kanske hinner vi med att göra något annat också. Megan har en "playdate" i eftermiddag och Milan har stämt möte med morfar. Tror jag hörde något om pulkaåkning!

Min största önskan just nu är att få se lite sol! Det är så grått och jag tror att det smittar av sig på humöret... Tyvärr tyckte jag mig se på vädret att solen knappast skulle visa sig i dag heller. Här kan jag med säkerhet säga att man i Minnesota ser den blåa himlen betydligt fler gånger på vintern! Det saknar jag definitivt!

Nu ska jag skutta (det låter så ambitiöst) iväg och ta tag i vår dag!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

03.19 Det lät ambitiöst att skutta i väg så tidigt(eller stämmer inte tiden).Lycka till med möblingen (som Lotta på bråkmakargatan sa)kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Jag tror att vi fortfarande har Minnesota-tid..., på bloggen vill säga!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul