30 januari 2010

Michaela-tid!

I dag har Michaela och jag myst tillsammans på stan medan de andra höll sig hemma med två kompisar på besök. Michaela och jag hade bestämt att vi skulle fika och handla lite saker till henne och så fick det bli. Tyvärr har vi inga bilder, vi glömde att knäppa kort trots att vi hade kameran med oss!

Först begav vi oss till hobbyaffären vilket var ett efterlängtat besök då Michaela behövde köpa färg till en keramikskål. Sen blev vi såklart fika-sugna och slank in på Landings Konditori. Michaela valde chokladtårta och jag tog en coccostopp. Måste säga att chokladtårtan var godare än coccostoppen!! Vi fikade och pratade och gav oss sedan iväg ut på jakt efter nya vantar och en morgonrock. Michaela passade på att nyttja julklappspengarna och köpte en ny handväska. Halva reapriset måste ses som ett kap!

Nu är barnen ute och åker pulka med sina kompisar innan de blir hämtade av sina föräldrar. Vi får se hur länge pappa Mats står ut i kylan...

Jag är nöjd med vår lilla utflykt till stan för jag fick se lite solljus, även om det inte var för någon längre stund.

Later, Mariette

3 kommentarer:

Astrid sa...

Toppen Michaela att få mamma tid,alldeles själv.Mormor blir riktigt avensjuk på ert fika!!!Kramar/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Nästa gång får du följa med! /Michaela

mormor sa...

Tack Michaela,det gör jag gärna.Kram/mormor

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul