02 februari 2010

Så lunkar vi så småningom...

Usch vad långsamt det går! Byråkrati när den är som sämst och jag är inte bästa vänner. Till detta har jag inget tålamod alls! Vi har nu i alla fall kommit så långt med Toyotan att Transportstyrelsen godkänt vår ansökan om undantag för fordon som utgör flyttsak, vilket innebär att vi nu kunnat bokat registreringsbesiktning. YES!! Sen ska man inte tro att det tar slut där, men vi hoppas att resten är mest en massa avgifter och ytterligare avgifter... Sen är det "bara" att försäkra bilen och tuta och köra!!

Michaela kvittrar numera när jag hämtar henne från skolan. Ett gott tecken, enligt mig! Det är roligt att se. Megan tyckts inte ha "tagit skada" av att bli av med syrran. Det är mycket att hålla reda på med tre olika scheman och gympa olika dagar och olika sluttider. Vi försöker göra det hela så smidigt som möjligt, men det är inte alltid våra morgnar är en städad tillställning...

I morgon ska Mats och jag börja en kurs som vi ska gå tillsammans. Det blir första gången vi gör något sådant tillsammans någonsin. Vi hoppas kursen ska vara givande och att vi kanske känner att vi får lite kvalitetstid tillsammans också. Nio veckor kommer kursen att fortgå. I morgon är det mormor och morfar som passar guldklimparna!

Ikea fick sig ett besök i dag också. Nu hoppas jag kunna bli färdig med Maximilians Lego-förvaring. Jag kompletterade med några hyllplan och tror att det är det sista vi behöver (till detta projekt...)

I dag lyxade jag till det med svensk ostkaka och försökte locka barnen att smaka. Milan gjorde det frivilligt och tyckte det var gott. Tjejerna fick jag köra lite utpressning på och fick ett "köp det igen" och ett "sisådär" från dem. 2 av 3 är väl inte fy skam första gången? Jag ÄLSKAR ostkaka, men har inte haft någon att äta det med tidigare. Nu tror jag att det blir ostkaka oftare här hemma. Och då menar jag inte Cheese Cake!

Snart är det Sportlov att se fram emot. I alla fall är det en liten pojke som räknar dagarna fram till han kan ägna hela dagarna åt att bygga LEGO. Guess Who??

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

Klart att det är roligt med sportlov(det är vål därför man går i skolan,det tyckte pippi i allafall)Tusen kramar till er alla.Ses i kväll.

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, så är det nog; loven (och rasterna) är det bästa med skolan...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul