28 februari 2010

Biosöndag!


I dag har jag farit ner på stan med barnen för en sista rolig dag på Sportlovet. Det blev bio, en av favoriterna! Synd att det är dubbelt så dyrt här som i USA dock... Tycker ni att jag är tjatig så får ni gärna tycka det, men jag tror faktiskt att SF skulle få fler besökare och tjäna mer pengar om de sänkte priserna istället för att höja dem hela tiden!! 95 kronor för en film tycker jag faktiskt är hutlöst dyrt!

Filmerna då? Jo, tjejerna tog med sig mormor på "Prinsessan och Grodan" och jag fick äran att se "Percy Jackson" tillsammans med Maximilian. Den var superspännande och jag hade någon bredvid mig som gnagde ganska rejält på naglarna! Gudar och halvgudar och en massa andra spännande varelser höll hov i denna film. Spänningen höll i sig genom hela filmen och det kom till och med en tår på slutet (min, inte Milans vill jag påpeka!)

Efter bion bjöd mormor på fika på "Guntherska"; mums! Sen bar det av hem. Trötta barn ville hem och slappa, det är jobbigt att har lov...

Här hemma har vi nu färdiglagt golv i 4 rum, om man nu räknar hallen som ett eget rum... Vilken skillnad det gör med ett riktigt golv! Tyvärr så är jag ju sån att jag genast ser det vi inte gjort och vill gå vidare med nästa projekt omgående... Men nu får vi nog pausa lite och njuta av att barnen har ny fräsch färg på väggarna och supersnygga golv! Morfar Lasse har som vanligt gjort ett hästjobb och är alltid lika proffsig! TACK pappa!!!!

I morgon återgår det mesta till det normala; skola och jobb för de andra i familjen och jag får nog ägna mig åt att återbörda lite grejor till sina rätta platser. Just nu är det saker utspridda över hela lägenheten, men Maximilians rum har nästan hunnit återgå till det normala. I veckan blir det många födelsedagsljus att tända. Mats på tisdag och Michaela på onsdag. Tänk vad fort januari och februari gått. Snart är det vår!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattiskramar på Födelsedagen Mats!!!!!
Önskar Nina o Lasse

Mats sa...

Tack! / Mats

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul