11 februari 2010

YES, finally!

I dag fanns det rolig post i vår brevlåda; nämligen klassfoton från Middleton Elementary. Barnen blev glada över att få se sina gamla klasskompisar på bild, så nu ska vi fixa några fina ramar och upp på väggarna med korten. Tänk vad ett kort kan göra med sinnesstämningen, här var ordentligt uppåt hela eftermiddagen!

Annars har här inte hänt särskilt mycket. Jag spacklar och målar och det går så sakteliga framåt. I morgon tror jag att jag hinner färdigställa Milans rum; måla alla väggar. Kanske, kanske hinner jag måla hans sängskåp också, vi får se hur långt färgen räcker!

I kväll har vi avnjutit spenat-risotto och kyckling. Michaela var mycket misstänksam mot färgen på riset, men övriga tyckte det var jättesmarrigt. Megan var en jättestor hjälp i köket och gjorde bland annat en god sallad med rödkål i. Hon är en bra hjälpreda att ha!

På söndag ska tjejerna iväg på ett utomhus-kalas för en klasskompis. Det blir grillning och pulkaåkning i backen. Sen blir det tårta och glass inomhus. Mats är den stackare (!) som får äran att följa med (de ville ha föräldrar med i backen...) och jag får stanna hemma med Milan. Kanske passar vi på att baka ngt till Alla Hjärtans Dags-fikat!

Nu ska jag avsluta med hopp om ytterligare en dag med lite solljus i morgon!

Later, Mariette

3 kommentarer:

mormor sa...

Vad roligt med klassfotona.Mats tycker nog att det är roligt att åka pulka och snacka med andra föräldrar(eller hur).Kram/mormor

Anonym sa...

Hörde att det var någon som snikade lift hem - med Ullis... i torsdags kväll från tåget...
Trevlig helg /Micke

Mariette och Mats Wendel sa...

Mamma: Ja, Mats är ju den sociala fjärilen av oss två! Ingen kamp där inte!!

Micke: Ja, vilken lyckoträff, prefekt att få skjuts, han kom precis lagom till middagen!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul