23 februari 2010

Måla, måla...

I dag tog jag äntligen tag i att fortsätta med målandet... Jag har skjutit lite på det då det är knöligt att komma till att måla, det finns inte många platser att ställa möblerna på under målandet, men just nu har vi alltså möbler och andra prylar över hela hallen, vardagsrummet och vårt egna sovrum... Men det känns jätteskönt att jag har kommit igång igen! Tjejerna övertalades att välja samma färger på väggarna; för att göra det lite lättare för mig...

I dag har vi dessutom inhandlat ett trägolv till hallen och barnens rum. Det blev ett parkettgolv i ask. Jättefint, tycker vi. Pappa Lasse kommer hit och hjälper Mats att börja med inläggningen i slutet av veckan. Förhoppningen är att tjejerna ska kunna flytta tillbaka in i sina rum innan helgen är till ända. Det hänger på om vi börjar i hallen eller i sovrummet längst in...

I morgon bitti ska Mats avbryta sitt sportlov och åka iväg på ett lite hemligt möte i Stockholm... Jag håller tummarna för att det går bra för honom och att han faktiskt tar sig dit med tåget... Man vet ju inte hur väl det fungerar med tågtrafiken från dag till dag, det är bara att hoppas på det bästa!

Jag ska muta barnen med lite TV-tittande i morgon så att jag kan fortsätta måla.

Later, Mariette

ps. Michaela är nu frisk igen och ingen annan har blivit sjuk...

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul