19 februari 2010

Toyotan är på plats!

I går kväll anlände Toyotan till sin permanenta adress, skönt att äntligen ha den på plats! Just nu står den översnöad, men jag gissar att vi tar den på en liten utflykt i helgen, vi har saknat den!!

I går jagade jag runt efter polotröjor till tjejerna, det var inte det lättaste i världen att hitta, många affärer har redan tagit in vårens nyheter. Men man kan lita på H&M, de hade polotröjor; dessutom i flertalet färger! Yes! Nöjda tjejer bytte genast om när de kom hem från skolan. Innan jag åkte till Gränby Centrum var jag på Coop stormarknad och slogs av hur lite personal de har som jobbar på denna stora affär. Hur många kassor tror ni var öppna? Egentligen ingen, man fick gå genom själv-scannings-kassan där de har en bemannad kassa. Tycker jag är mycket anmärkningsvärt! Inte ska man behöva gå till kundservice för att fråga om man kan betala för sina varor någonstans? Vilket jag gjorde...

Nu ser vi fram emot ett skönt Sportlov, brist på snö lär vi inte få...

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul