17 februari 2010

Alla på kurs!

I kväll har det varit fullt upp i familjen Wendel. Mamma och pappa har varit på Cope-kurs och barnen har varit på Karate igen! Denna gång fick de byta sitt gula bälte till det vita då ett gult inte betyder samma sak i Ashihara som i Shotokan. Gult bälte har deras tränare och då kanske det är lite missvisande om barnen bär sitt gula. När det blir dags för gradering får de byta ut sitt vita igen... Morfar var snäll och följde med till Karaten, det är fantastiskt att han (och momor) kan hjälpa till!

Mats och jag har övat på rätt metoder i form av rollspel. Typ det värsta jag vet, men vad gör man inte för att bli en bättre förälder?? Det som gör det hela klart värt plågan att rollspela är att vi dessutom får se våra kursledare rollspela och det är faktiskt superroligt och ofta mycket komiskt. Dessutom får vi som kursdeltagare regissera dem och det är ju alltid kul! De är betydligt bättre på rollspel än en annan!

Barnen har nu kommit in ganska väl i sina klasser och sitt skolarbete. Det känns som att det börjar bli en ganska bra rutin och jag har numera koll på alla gympa-dagar och olika hämttider. Det blir lite hattigt med olika tider varje dag och olika tider för tjejerna och Milan, men det är väl bara att digga läget. Ibland stannar vi kvar och gungar, och ibland åker vi och snabb-handlar. Skönast vore ju om de kunde vara kvar en stund på fritids och sen kunna hämta alla tre samtidigt, men det är ju omöjligt i det svenska systemet. Tyvärr!

I morgon sätter jag på mig taxi-mössan igen och kör skoltaxi. Roligare blir det när Toyotan blir min nya taxi-bil!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul