14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag!

I dag har vi haft en ganska fulltecknad söndag. Jag har ägnat mig åt Maxmilians rum och Mats har varit på pulka-kalas i Stabbyparken hela eftermiddagen. Helt galet tydligen och vi ska vara glada att tjejerna kom utan större skador, det var många krockar och avåkningar... Megan och Michaela krockade med ett träd och Megan gjorde sig illa i benet, men nu i kväll verkar det ganska ok. Vi hoppas det inte är någon större fara!



Milan har nu fått flytta tillbaka in på sitt rum. Hans möbler är tillbaka och han verkar nöjd med resultatet. Själv är jag också nöjd; nu är det bara att måla vidare...

I kväll har Mats och jag varit ute på en snabb-middag och bio. Vi fick äta fort, men det gick det också... Vi åt nära bion och delade på en maträtt, precis lagom! Filmen vi såg var "It's complicated" med Meryl Streep och Alec Baldwin. Jag blev rekommenderad filmen av min vän Wanda och jag måste säga att jag skrattade ungefär lika mycket som när jag såg "The Ugly Truth" i höstas. Tyvärr tyckte vi att slutet förstörde helheten, men ett mycket gott skratt fick vi som sagt dock!

Snälla farmor och farfar åt pizza och spelade spel med barnen medan vi var ute på Alla Hjärtans Dags-dejt.

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul