13 februari 2010

Jag ska måla hela världen...

Ja, så känns det just nu. Jag har målat hela dagen och nu är det nära; snart kan Milan flytta"hem" igen. Det skulle ha varit ännu bättre om vi kunnat lägga in ett nytt golv till honom på samma gång, men vi har inte bestämt oss för vilket typ av golv det blir ännu... Kanske, kanske hinner vi med att kika på det i morgon.

Vi har fått en container som står här ute på gården för alla i bostadsrättsföreningen. Vi får slänga allt utom elektronik och byggavfall. Vi ska försöka tömma vårt förråd på några ytterligare saker, så att vi kan nyttja förrådet utan att behöva flytta ut allt varje gång man vill åt något... Samtidigt vill man ju inte slänga saker som inte gjort sitt och kanske kan komma till användning i framtiden. En svårt avvägning. Vi får se om vi är överrens, jag tvivlar, vi har sällan samma uppfattning om sakers vara eller inte vara...

I kväll har Maximilian lagat vållflor till sig och syrrorna. Han ville göra skink- och ostvåfflor som han lärde sig att göra i Örebro; var det scouterna eller hos en kompis?? Minns inte... Det blev i alla fall bara ostvåfflor och vanliga våfflor dock. Det kanske inte låter så gott med ost och skinka i våfflorna, men det påminner om varma smörgåsar!

Till efterrätt blev det ostkaka, smarrigt! Det var bara jag, Michaela (hoppar aldrig efterrätten!) och Mats som orkade/ville ha. Mats provade ostkaka för första gången, och gillade det till sin egna stora förvåning... Ostkaka är vår nya, goda efterrätt!

Nu sitter jag uppe och njuter av tystnaden och tittar på en massa serier som jag normalt inte följer.

Later, Mariette

1 kommentar:

mormor sa...

Bra Milan Att du hjälper mamma med maten när hon är upptagen med att måla.INTE Dåligt att få privat taxi hem,Mats.Kram/mormor.

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul