03 februari 2010

Mamma och Pappa på kurs!

Ja, idag började Mats och jag på kurs. Kursen är en föräldrakurs som ska göra oss till bättre föräldrar och ge oss ett mer harmoniskt familjeliv. Låter det inte fantastiskt?? Vi hoppas att kursen infriar de löftena, även om det är vi själva som måste göra den stora arbetsinsatsen. Barnen var nöjda med att vi var borta; mormor och morfar kom ju hit!

I dag har Mats och jag varit ute och jagat golv, färg och tittat på betongglas. Det slutade med att vi kom hem med färg till Maximilians rum. Det blir alltså där jag börjar ommålningsprojektet. Något golv blev det inte än, och betongglas tyckte vi var i dyraste laget. Vi får se om vi hittar en annan lösning till vårt lilla badrum; vi gillar inte duschdraperier...

I morgon ska Mats ut på vägarna och fara igen. Nynäshamn står på programmet. Hoppas bara att vägarna är farbara och att snön inte ställer till för stora problem. Själv ska jag ta bussen ner på stan för lite fönstershopping tillsammans med mor. Milan har en beställning på födelsedagspresent till en klasskompis som har disco på fredag. En tjej som precis som jag gillar scrapbooking; alltså en kul present att införskaffa!

I nästa vecka ska barnen få provträna karate här i Uppsala, hoppas att de tycker att det är lika kul som det var i Minnesota!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul