21 november 2009

Keramik

I går passade jag och Maximilian på att smita iväg till "Kiln Creations" och måla lite keramik, medan flickorna gav sig iväg på sin 2dagars-sleepover. Milan ville ha med sig Luisa och vi fick tag på hennes föräldrar och efter lite om och men så tog vi med oss henne OCH hennes bror! Det visade sig att de aldrig varit på en keramik-studio, så det blev några lyckade timmar! Jag valde att inte måla något eget och det var nog tur det; jag fick rycka in och göra pilljobbet och det tredje lagret... Maximilian gör ju inget långsamt, så han var färdig 1 timme innan de andra...

Efter målningen gav vi oss ut på middag, jag, Mats och Milan Vi tog oss till "Ruby Tuesday" och fick tre smarriga rätter, plus en alldeles för god förrätt. Jag måste säga att det var i mesta laget (som alltid) och det slutade med magont... Tänk att det ska vara så svårt att lämna mat...

I dag är det bio som står på schemat för mig. Jag ska alldeles snart iväg på "The Blind Side" och hoppas att den är så bra som det ryktas! Mats och Milan har redan gett sig iväg för att Bowla, hoppas de får en kul förmiddag!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Kul att Milan fick Luoisa med sig på keramiken.Hoppas att bion är super.Kram/mor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Bion var super, vi grät båda två! Inte en mascara-film!! Milan trivdes med att ha både mamma och tjejen med sig!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul