18 november 2009

Sista-minuten-grejor!

Ja, nu är det verkligen sista-minuten-grejor som gäller här! I dag har jag ordnat en sista träff med barnens favoriter: fröknarna på Bailey Elemantary! Fröknarna som gjorde deras första tid här i USA så fantastisk, när det kunde ha gått hur som helst. Alla tre var direkt med på noterna och genast gick eposten varm här hemma! Jätteroligt att de kunde hitta en tid som passar dem alla tre!

Kommande helg är det sista-natten-med-gänget som gäller för tjejerna och Milan. Tjejerna ska umgås med kompisen Laura hela helgen och sova över både fredag och lördag. Milan ska ha en avskedsfest på bowlinghallen "Pinz" med sina allra bästa vänner. Det kommer säkert bli kanonkul! Vad ska jag göra då? Jo, jag ska nog packa vidare... Kanske, kanske får jag tillfälle att gå på bio med min kompis Wanda...

Annars är det mest hemresan som är i fokus just nu. Packa, säga upp saker och säga hej då till alla. Har vi glömt något? Jag får magont av att bara tänka på de sista dagarna, men vi brukar alltid komma ut på andra sidan med fötterna neråt! Städningen har vi tänkt lämna över till andra och det mesta av våra prylar och kläder flyger själva till Sverige, medan vi kör bilen österut. Det ska bli en spännande resa, om än låååååång!

Later, Mariette

4 kommentarer:

Micke sa...

Det är alltid mycket på målrakan innan man kommer i mål. Men det löser sig alltid, vet inte varför men det gör det. Take it easy, life goes on...

Mariette sa...

Jo, det är väl så... Just nu känns det jättestressigt och kaotiskt, men det löser sig som sagt alltid! Ska bli kul att komma hem och se alla igen!

mormor sa...

Jag förstår att det är mycket nu på sluttampen men du är ju så organiserad så det går säkert jätebra,men försök att ta det lite lungt,för hem kommer ni ju ändå.Tänk lite på dig själv också,kram/mor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, jag är nog ganska nöjd när vi sitter på planet till Island, då vet jag att allt gått bra(!) och att vi tog oss så långt! Sen har vi ju lite att ta tag i där hemma, men det blir nästa projekt!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul