17 april 2010

Härlig lördagsutflykt!

I dag har vi varit borta hela eftermiddagen hos nya vänner som bor ute i Uppsala-Näs. Barnen och vi hade så trevligt att vi stannade betydligt längre än vi tänkt oss från början... Vi bjöds på årets första grillade och otroligt god äppelpaj till efterrätt. Smarrigt värre och grillat är ju alltid en favorit!

Familjen vi besökte bor i ett ståtligt hus på ca 300 kvadrat som ligger jättefint och bara läget inger ett fantastiskt lugn. Jag kan verkligen förstå att de föll för området och just den tomten. Sen har jag svårt att tänka mig att bo så själv, men jag hälsar gärna på dem igen... Stackars pappan i familjen hade köpt mängder med speciella tulpanlökar i Holland i flera omgångar och nu visade det sig att näst intill alla hade blivit uppätna! Trots att han täckt över dem med nät, så hade någon (några??) lyckats smaskat i sig dem! Vilken besvikelse!!

Väl tillbaka i bilen ringde våra dominikanska vänner från Minnesota och undrade var vi höll hus. Vi lovade att Skypa så fort vi kommit hem; vi har lite semsterplaner att jobba på tillsammans och tjejerna ville tjattra lite igen... Vi hoppas verkligen komma iväg på en gemensam resa, men det är en del som måste klaffa på deras sida Atlanten för att allt ska gå i lås. Bara att hålla tummarna!

Här hemma gick jag fram som en tornado i går eftermiddag/kväll och städade alla lådor, byråer och garderober och fick ihop två stora kassar med bara skräp. Projektet är fortgående, men jag kom i alla fall halvvägs... Barnen satte vi framför talangprogrammet på TV:n; allt för att de inte skulle lägga sig i vad som kunde slängas eller ej...

Nu i kväll är det trötta barn som somnade lättvaggade efter flera timmars aktiv lek, både ute och inne. Själv är jag ganska mör jag med så jag ska nog ta och krypa isäng med min nya bok: Handle with Care.

Fortsatt trevlig helg!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Så synd på tulpanerna(ev.kommande)men rådjur älska ju tulpanlökar och så där på vischan så klart,det var ju rena festen.Kram7mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, men de trodde det var hararna som hade haft fest!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul