05 april 2010

Ut med det gamla...

och in med det gamla?! Ja, idag åkte hallgarderoberna upp på vinden och ner kom vår gamla favorit IKEAs Stolmen istället. Den känns lite roligare och luftigare, men rolig att montera är den INTE! Nu är den i alla fall på plats som så när på två hyllplan som än så länge saknar skruvar...

För att få upp garderoberna till vinden var vi tvugna att STÄDA lite grann och det gav sig Mats och pappa Lasse i kast med på förmiddagen. Förmiddag blev eftermiddag innan städningen stannade av och ansågs vara färdig. Ut ur förrådet kom x antal utemöbler som ska krängas på Blocket och ett 50(!)-tal flyttkartonger som bytt ägare och inte är vi ledsna för det!!! Det är skönt att nu ha ett förråd som man faktiskt kan nyttja och kliva in i! Tack snälla pappa för hjälpen!!

Medan karlarna slet på vinden så passade jag och tjejerna tillsammans med mormor på att shoppa en sväng på ICA Maxi. Vi var på jakt efter regnställ och lyckades få tag i det till båda tjejerna, dock inte till Milan... Hans storlek fanns det inte... Kanske blir det en sportaffär för hans räkning. Jag misstänker att vi har några gamla regnkläder som ligger och skrotar någonstans, men jag kan för mitt liv inte hitta dem!! Jag får hävda att det kan vara bra med en uppsättning på skolan och en här hemma, eller hur??

Hur kul var det att vakna upp till snö i morse? Inte roligt alls, men som tur var regnade det ju bort på eftermiddagen. Nu får det ge sig med snö, nu vill jag ha VÅR!!!

Om dryga två veckor åker Mats till soliga Kalifornien, men jag stannar hemma i Svedala. Det gick minsann inte att resa på befintligt visum utan jag var tvungen att söka annat visum och det tar både tid och kostar pengar. Dessutom gillar jag inte vibbarna man får på Amerikanska Ambassaden i Stockholm. Alltså stannar jag hemmavid och drömmer om något annat soligt och varmt resemål!

Barnen, de njuter av att ha Påsklov och skrotar mest omkring, leker och kommer när man kallar till mat och mellanmål. Vi får väl se hur pass uttråkade de är i slutet av veckan, kanske får vi hitta på något annat än hålla oss hemmavid!

Nu ska jag ta och kasta mig över ostbrickan som står på soffbordet. Ha en bra vecka!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul