29 april 2010

Dagens middag!

Detta blev dagens middag; hemlagad ärtsoppa och dinkelplättar. Jag kan lugnt säga att plättarna var populärare än soppan, men "den som väntar på något gott..." innebar att soppan gick ner så de kunde sätta i sig plättarna!

Michaela och jag har planterat lite frön idag, något försenat, men ändå. Det blev tomater, gurka, purjolök, persilja och något mer som jag alldeles glömt för tillfället... Vi hoppas kunna skänka några krukor till skolan som sen ska sälja dem på Kvarngärdesdagen längre fram i vår. Vi får hoppas att de tar sig alltså!

Annars har jag bland annat sytt både råttsvans och råttöron under veckan. Milan och hans klass kommer att spela teater för oss om 3 veckor och då är det tänkt att Maximilian ska vara Mr. Rat. Det ska bli spännande att se hur slutresultatet blir, de har övat mycket och har haft sina repliker i läxa i många veckor nu. Jag håller tummarna för att det går bra för dem.

I morgon ska vi ha en lugn morgon och sen göra en liten vårstädning. Förhoppningsvis blir vädret bra nog för att vi ska kunna ta oss till vårkasen på kvällen och sjunga in våren. Det är bara att be till vädergudarna...

Later, Mariette
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul