06 maj 2010

Då var det bekräftat...

... att familjen Wendel har bra tänder; fina och friska! Nu har vi alla fem varit och träffat tandläkaren och tandhygenisten (Michaela) och fått svart på vitt att vi har god tandvård här hemma. Känns skönt att få bekräftat att allt borstande ger resultat. Jag har dock en envis visdomstand som inte kommer upp som ställer till det för mig, men än så länge har jag kunnat hålla den i schack. Förhoppningsvis behöver jag inte dra ut den, gäller att hålla rent och hoppas på det bästa. Annars var det ett snabbt besök som var över på dryga kvarten och då fick jag en specialröntgen som kostade närmare 500 kr extra... Nu vet jag exakt hur HELA min över- och underkäke ser ut!

Barnen och jag tog en snabb sväng till Lekia efter skolan för att handla födelsedagspresenter till en klasskompis till Megan som har kalas på lördag. Det är ett 4-timmarskalas igen; jag fattar inte hur föräldrarna står ut!? Men jag är ju inte den som måste ta hand om det hela, så jag klagar inte... Pappa Mats följer med som förkläde!

I dag blev det blir till skolan. Oturligt nog hoppade kedjan av på Mats cykel igår och det skrinlade alla planer på att cykla även idag. Kanske tur det då det regnade när jag skulle ge mig iväg till skolan på eftermiddagen. Det gav dock mersmak att cykla, så det är bara att laga cykeln och trampa vidare!

Tjejerna fick igår bekräftelse på att de kommit in på 4H-lägret i sommar som Michaela så gärna ville gå på. Hoppas nu att det är skoj och att vädret håller sig någolunda fint!

Nu ska jag ta tag i middagsplanerna och ser fram emot en smarrig rabarberpaj som levereras från Gamlis!!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Det var en smarrig middag också.tack så mycket.Kram/mor & far

Mariette och Mats Wendel sa...

Smarrigt och smarrigt med andra ord! Kul att ni kunde komma över!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul