30 maj 2010

Mors Dag!

I dag har vi firat Mors Dag här hemma och även hunnit med att fira mormor och farmor med lite blommor. Jag blev uppvaktad på sängen med fina paket. Maximilian hade varit med mormor och valt ut och betalat fina keramikbehållare till min olivolja och diskmedlet. Precis vad jag ville ha! Vilken kille! Pappa Mats var med och sponsrade och tjejerna fick också vara med på ett hörn.
Efter frukost, som tjejerna faktiskt avnjöt på balkongen, åkte Megan och jag för att få hennes hår avslutningsfint. Bäst att passa på när det finns tid över. Hon var jättenöjd med resultatet och trots den dyra pengen så måste jag säga att det blev bra...

Hem för en snabb lunch och sen iväg på eftermiddagdsfika hos mor och far. Madde och killarna hade cyklat över och det blev ett par omgångar kubb för gubbarna och kusinerna. Lite obligatorisk gråt och tandagnisslan ingick också! Vi bjöds på god rabarberpaj eller alternativt kladdkaka. Innan regnet började droppa begav vi oss promenerandes hemåt där vi beställde Thai-mat för avhämtning.

Middagen var jättegod tyckte även barnen som satte i sig vårrullar, kycklingwok, kycklingspett och lite annat smått och gott. Kul när barnen kan äta samma mat som en annan gillar, även om Michaela sa att hennes mun brann av basilika-kycklingen. Hon hade rätt, det var i starkaste laget, men den andra kycklingwoken passade henne bättre!

I kväll fick Michaela äntligen cykla, en vända hem till farmor och farfar, och det gjorde nog hennes dag; hon älskar att cykla!!

Nu ska jag ta en god bok och göra en tidig kväll!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul