25 maj 2010

Småplantor...

I dag var det dags att plantera om våra små grödor inför försäljningen på "Kvarngärdets Dag" på torsdag. Michaela har tagit hand om plantorna med gröna fingrar varje dag i flera veckor och vi hoppas på en bra slant för barnen i Sudan, vilket pengarna ska gå till. Michaela har odlat tomater, persilja, purjolök och slanggurka, men gurkan tänker hon behålla själv; hon och hela familjen älskar ju gurka!

Till middag i dag var det min tur att laga min "Halv åtta hos mig"-rätt och det blev en lasagne med spenat, kyckling och keso. Till förrätt fick de en blandad sallad och till efterrätt en fruktsallad på bland annat Galia-melon och clementiner med Kesella vanilj som topping. Jag tror efterrätten var vinnaren av de tre, men även lasagnen var omtyckt! Jag fick en totalsumma som landade mig på delad förstaplats med Megan! Vi får se om vi fortsätter med detta nästa vecka, barnen tyckte i alla fall att det var jättekul (och gott)!

Våra semesterplaner ligger i träda då våra vänner i Minnesota hade svårt att komma iväg till Europa i sommar. Tråkiga nyheter för oss, men vi planerar om och hoppas vi kan träffa dem nästa år istället! Kanske ger vi oss iväg på en solsemster i sommar bara för att komma ifrån vardagen en stund, eller så blir det "bara" Sverige i små portioner, vi får se... Frågar man barnen är svaret entydigt: Vi vill åka till Egypten!

Nåväl, sommaren innehåller en del läger för barnen och det känns jätteskoj! Maximilian fick precis besked om att han fått plats på badmintonlägret och det var just det han önskade mest av allt. Mats nya befattning innebär att han inte kan ha semester samtidigt som chefen då han nu är biträdande chef. Men det verkar som vi får några veckor tillsammans som vanligt ändå!

Mats är ute och tar en (några??) öl med kollegor i kväll. Hoppas det inte blir styronykterhet på vägen hem...

Later, Mariette

3 kommentarer:

Astrid sa...

Ja,ja Mats du har ögonen på dig!Men du skötte dig nog.Kram/Astrid

Majk sa...

Hej Milan! Det var väl perfa - läger brukar vara kul. /Majk

Mariette och Mats Wendel sa...

Han kom hem innan jag gick till sängs; tidigt med andra ord...

Läger är bra när sommarlovet är så långt!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul