08 maj 2010

Fulltecknad lördag!

I dag har det varit en fullspäckad dag. Kalas för Megan med korvgrillning och utelekar i fyra timmar. Michaela lekte fem timmar hemma hos kompisen Aziz och var mycket nöjd när jag kom för att hämta. Själv var jag på stan och shoppade med mor i flertalet timmar medan Maximilian "hängde" med morfar i Gamlis. Jag och mamma gjorde vårt bästa för att stå emot den kalla vinden, men skönt var det definitivt inte! Jag hittade dock några fina sommarblusar; allt för att locka fram värmen! Tror ni att det funkar?? En välbehövlig fika tog vi oss på "Storken" och det var fantastiskt gott, där blir jag aldrig besviken.

I kväll har vi njutit av färsfyllda paprikor/squash och chocolate chip cookies till efterrätt, vi var ganska nöjda efteråt... Sen gav jag mig på att montera ett par magnettavlor i Maximilians rum och fick äntligen upp hans Minnesota Vikings-flagga på väggen. Nöjd son!

Ungefär så här ser den ut!

Nu är det TV-soffan som gäller, Eddie Murphy med pistolen i högsta hugg. Jag måste erkänna att jag bara tittar med ett halvt öga, men Mats däremot är väldigt inne i handlingen. Tror att den närmar sig slutet...

Ha en fortsatt trevlig helg!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul