13 september 2009

Apple Orchard

I dag har vi varit iväg till äppelodlingen och plockat ca. 6 kg äpplen. Vi har också matat hästar och andra djur, sprungit i labyrint och tittat på vintrampningstävling! Vädret var fatastiskt! Strålande sol och mycket varmt; en riktig sensommardag igen! Laura och hennes pappa Marzo följde med oss och hjälpte till att plocka äpplen.


Efter äppelplockandet strosade vi lite i Stillwater innan vi vände kosan hemåt igen. Vi stannade på JC Penney då jag lovat Maximilian att titta på en Webkinz åt honom. Väl där råkade vi snubbla över resväskor till salu, de hade 75% rea och uppåt! Vi köpte 3 stora resväskor och en mindre väska för under 100 dollar! Det tyckte vi var en riktigt bra deal! Mats fick äntligen sin efterlängtade Samsonite med inbyggd klädupphängning och jag fick en större handväska som rymmer min bärbara dator. Den väskan var nog en tidig födelsedagspresent...

Efter vår lilla "shoppingspree" stannade vi på restaurangen Acapulco och njöt av mexikansk mat. Det var vårt första besök och vi blev positivt överraskade och kommer säkert att besöka dem igen. Portionerna var dock så stora att vi kunde ha nöjt oss med att dela en måltid, jag och Mats, men nu blev det ju lunch till i morgon...


I kväll har Mats och jag tittat på filmen TAKEN med Liam Neeson, det var spänning från början till slut. Man kan säga att de kidnappade fel dotter!

Later, Mariette

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis hemkommen från Ankarsrum och tillbaka till uppkopplingens värld :-)
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas du får en bra dag, snälla barn som ger frukost på sängen :-) och fina presenter från Mats :-)
Stora grattiskramar från oss!!!!!!!!!!
Nina o Lasse :-)

Mariette sa...

Jag avstod fina presenter, men frukost på sängen fick jag och barnen var uppklädda till tänderna. Vad sägs om finklänningar och kostym och slips? Vi har haft en jättefin sensommardag!

Anonym sa...

:-) Det funkar ju också. Man ska ta tillvara alla tillfällen att få klä upp sig tycker jag. Läste att ni haft en mysig dag med mycket glass :-)
Stor kram igen!!!!
Nina

Mariette sa...

TACK!!!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul